Noutati

Angajam contabil!

May 8, 2014 | Posted by adc | No Comments »

Relatii la telefon 0253.217322

Anuntul este valabil pana in data de 23.05.2014

Deja de la sfarsitul anului trecut, echipa noastra a mai primit un membru de care suntem mandri cu totii. Lavinia este un contabil de succes si ne bucuram zilnic de ajutorul pe care il primim zilnic din partea ei. In acest moment colectivul nostru numara deja 8 membri cu diverse functii, aptitudini dar si talente.

Chiar daca anuntul vine mai tarziu, ii uram Laviniei un mare “Bun venit!” si cat mai multe realizari alaturi de echipa AccountingDC.

Cele mai importante facilitati introduse de OUG sunt:

  • scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatori pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult patru salariati, angajati pe durata nedeterminata;
  • scutirea de la plata taxelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si, respectiv, de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;
  • primirea de consiliere si sprijin de la oficiile teritoriale ale AIPPIMM;
  • primirea de garantii de la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii pentru creditele contractate in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate de AIPPIMM, pana la cel mult 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 de euro.
  • acordarea de către A.I.P.P.I.M.M. a unei alocații financiare nerambursabile reprezentând cel mult 50%, dar nu mai mult de 10.000 euro sau echivalentul în lei, din valoarea proiectului aferent planului de afaceri, pentru care face dovada surselor de cofinantare.

In Monitorul Oficial nr. 103 din 09/02/2011 a fost publicata Ordonanta de urgenta pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri.

Prevederile ordonantei intra in vigoare in termen de 5 zile de la publicare.

Cotele contributiilor pentru anul 2011

January 5, 2011 | Posted by adc | No Comments »

1. Impozitul pe venitul din salarii, impozitul pe profit –cota ramane la 16%
2. Contributia la asigurari sociale de sanatate. Nu au fost facute modificari pana in prezent, astfel cotele se mentin la nivelul din 2010 :

    • 5,5% pentru cota datorată de angajat, prevăzută la art. 257 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    • 5,2% pentru cota datorată de angajatori, prevăzută la art. 258 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    • 10,7% pentru cota datorată de persoanele prevăzute la art. 259 alin. (6) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

    3. Asigurari sociale

    Cotele contributiilor de asigurari sociale raman la nivelul din 2010 – conform legii Legii bugetului si bugetului asigurarilor sociale pe anul 2011.

    Cotele de contributii pentru asigurari sociale, sunt prin urmare si in 2011 urmatoarele :

    • 31,3% pentru conditii normale de munca, datorata de angajator si angajati, din care:
      • 10,5% datorata de angajati si
      • 20,8% datorata de angajatori;
    • 36,3% pentru conditii deosebite de munca, datorata de angajator si angajati, din care:
      • 10,5% datorata de angajati si
      • 25,8% datorata de angajatori;
    • 41,3% pentru conditii speciale de munca, datorata de angajator si angajati, din care :
      • 10,5% datorata de angajati, si
      • 30,8% datorata de angajatori.

    4. Somaj, accidente de munca, fondul de garantare

    Contributia la asigurarile de somaj ramane in continuare la nivelul de 0,5%,

    Acest procent se aplica atat pentru angajat cat si pentru angajator.

    Contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale ramane la 0,25%.

    Contributia datorata in functie de clasa de risc aferenta asigurarii pentru riscul de accidente de munca si boli profesionale, vor fi intre 0,15% si 0,85%.

    Elementele prezentate în situatiile financiare anuale se evalueaza în conformitate cu principiile contabile generale descries mai jos, conform contabilitatii de angajamente. Astfel, efectele tranzactiilor si ale altor evenimente sunt recunoscute atunci când tranzactiile si evenimentele se produc (si nu pe masura ce numerarul sau echivalentul sau este încasat sau platit) si sunt înregistrate în contabilitate si raportate în situatiile financiare ale perioadelor aferente.

    • Veniturile si cheltuielile care rezulta direct si concomitent din aceeasi tranzactie sunt recunoscute simultan în contabilitate, prin asocierea directa între cheltuielile si veniturile aferente, cu evidentierea distincta a acestor venituri si cheltuieli.

    Principiul contabilitatii de angajamente se aplica inclusiv la recunoasterea dobânzii aferente perioadei, indiferent de scadenta acesteia.

    Evaluarea reprezinta procesul prin care se determina valoarea la care elementele situatiilor financiare sunt recunoscute în contabilitate si prezentate în bilant si contul de profit si pierdere… mai departe

    Se schimba Codul Muncii

    November 17, 2010 | Posted by adc | No Comments »

    codul munciiIn 2003, Codul Muncii din Romania era inlocuit pentru prima oara dupa 30 de ani. Modificarile operate la momentul respectiv au generat o situatie conflictuala pe piata fortei de munca, deoarece peste 80% din schimbarile efectuate erau in favoarea angajatilor.

    La sapte ani distanta si la presiunile mai mult sau mai putin directe ale Fondului Monetar International (FMI), Romania se pregateste de o noua modificare importanta a Codului Muncii.

    Noul Cod al Muncii urmareste:

    • eliminarea clauzei de neconcurenta dupa incetarea contractului de munca;
    • marirea perioadei de proba instituita pentru verificarea aptitudinilor salariatilor;
    • eliminarea interdictiei privind angajarea cu certificat a mai mult de trei persoane pe perioada de proba pentru acelasi post;
    • instituirea pentru angajator a dreptului de a stabili obiectivele de performanta individuala;
    • modificarea conditiilor in care se poate dispune delegarea salariatului pe o perioada limitata;
    • schimbarea criteriilor in cazul concedierilor colective;
    • eliminarea interdictiei de a face angajari pentru angajatorul care dispune concedieri colective pentru o perioada de

    Citeste mai mult

    Proiectul de lege privind declararea zilei de 24 ianuarie ca sarbatoare nationala legala se afla pe Ordinea de Zi a Camerei Deputatilor, cu propunere de adoptare, fara a i se fi adus alte amendamente formei adoptate de Senat in data de 30 iunie 2010.

    Camera Deputatilor a dezbatut luni propunerea legislativa privind declararea zilei de 24 Ianuarie ca sarbatoare legala, in care nu se va lucra, proiectul fiind adoptat de Senat in luna iunie.

    Mai multe detalii.

    sigla ceccarConsiliul Concurentei  a amendat CECCAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania) cu suma de 4,05 milioane lei pentru intentia de fixare a tarifelor aplicate de membrii sai,  a anuntat seful Consiliului Concurentei, dl. Bogdan Chiritoiu.

    Consiliul Concurentei finalizeaza o ancheta inceputa in luna martie a anului trecut, ancheta ale carei implicatii au fost dezbatute pe larg de catre www.contzilla.ro (gasiti detalii aici).

    Hotnews.ro publica informatii conform carora in urma estimarilor Consiliului Concurentei, prin eliminareai acestor practici anticoncurentiale, mediul de afaceri va beneficia de o economie de costuri anuala situata intre 70 si 200 milioane de lei. Aceasta economie a fost estimata ca fiind diferenta dintre tarifele platite ca urmare a Regulamentului si tarifele care ar fi existat daca ar fi functionat concurenta prin pret.

    Comisia de buget si finante a Senatului a aprobat proiectul de lege care vrea o reducere a impozitului pe profit la 10%. Acest lucru a fost luat in calcul datorita faptului ca Bulgaria are o cota de 10% iar Ungaria a adoptat si ea cota unica de 10%. Conform initiatorului proiectului Iulian Urban, Romania este obligata sa adopte aceiasi politica, altfel riscand sa piarda foarte multe firme in favoarea Ungariei, multe firme schimbandu-si sau intentionand schimbarea sediului in Bulgaria.

    Acest proiect modifica articolul 17 al Codului Fiscal cu privire la cotele de impozitare.

    Conform proiectului de lege impozitul pe profit scade la 10% pentru profitului imozitabil cu exceptiile din articolul 38.

    Acest impozit se aplica pentru veniturile din : activitatiile independente, salarii, chirii, investitii, pensii, activitati agricole, premii si alte venituri. Singurele exceptii sunt prevazute in categoriile din titlu III.

    codul fiscalIn urma adoptarii Ordonantei de Urgenta nr.54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale sunt aduse o serie de modificari si completari titlului VII – Accize si alte taxe speciale din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal.

    Incepand cu data de 1 iulie 2010, prin adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, cota standard de TVA a fost majorata de la 19% la 24%.

    Prin proiectul de hotarare se urmareste corelarea actualelor norme metodologice date in aplicarea Titlului VI si VII din Codul fiscal cu noile prevederi ale Codului fiscal, astfel cum au fost promovate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.54/2010 privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale.

    In domeniul TVA cele mai importante modificari vizeaza clarificarea unor prevederi din Codul fiscal privind:

    • cota aplicabila pentru ajustarea bazei de impozitare in cazul in care intervin anumite evenimente precum anularea operatiunii, refuzuri, retururi, acordarea de reduceri de pret s.a.;
    • efectuarea de regularizari privind facturile emise de catre furnizori/prestatori pentru avansurile partiale sau integrale incasate;
    • inlocuirea referirilor la cota de TVA de 19%, unde este cazul, cu referiri la cota de TVA de 24%.

    Referitor la accize, prin proiect, se propune in principal:

    • introducerea precizarilor aferente aplicarii noilor prevederi cu privire la posibilitatea depozitarii produselor accizabile in regim suspensiv de accize, in alte locuri decat cele autorizate ca antrepozite fiscale de productie;
    • precizarea locurilor unde pot avea loc operatiunile de aditivare sau amestecuri cu biomasa a produselor energetice;
    • introducerea precizarilor cu privire la calculul garantiilor in cazul antrepozitelor fiscale de productie si a expeditorilor inregistrati;
    • introducerea precizarilor cu privire la documentele necesare reautorizarii antrepozitarilor autorizati;
    • introducerea precizarilor necesare aplicarii dispozitiilor tranzitorii, in cazul antrepozitelor fiscale de depozitare a caror autorizatie isi inceteaza valabilitatea la 1 septembrie 2010;
    • revizuirea precizarilor cu privire la acordarea exceptarii de la plata accizelor in cazul produselor energetice care sunt utilizate intr-un alt scop decat drept combustibil sau carburant ori in domenii de utilizare specifice;
    • introducerea unor precizari cu privire la situatiile de restituire a accizelor in cazul produselor accizabile livrate la export, ca urmare desfiintarii antrepozitelor fiscale de depozitare;
    • precizarea documentelor necesare a fi prezentate Comisiei de autorizare pentru incadrarea altor produse in grupa produselor energetice, in functie de destinatia produselor respective;
    • explicitarea cazurilor de revocare a autorizatiilor in cazul expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati;
    • clarificarea regimului documentelor fiscale aferente produselor accizabile eliberate pentru consum.
    • revizuirea documentatiilor necesare autorizarii operatorilor economici in calitate de destinatari inregistrati, expeditori inregistrati, importatori autorizati sau utilizatori finali de produse accizabile;